FANDOM

Zaklęcie Odegnania Woogymana — zaklęcie zapisane w Księdze Cieni przez Phoebe Halliwell. Stworzone, natomiast zostało przez Penny Halliwell, gdy Czarodziejki były jeszcze małymi dziewczynkami. Zaklęcie zostało zapisane w Księdze Cieni kilkanaście lat później w 1998 po ataku Woogymana, przez Phoebe.

Historia

Dzieciństwo Phoebe

Zaklęcie zostało stworzone przez Penny Halliwell, gdy Woogyman pierwszy raz pojawił się w posiadłości Halliwellów po wydostaniu się z mocy Nexusa. Jej najmłodsza wnuczka, Phoebe, była świadkiem wygnania go z powrotem wgłąb Nexusa, który tłumił jego moc. Phoebe zapamiętała zaklęcie jako rymowankę z dzieciństwa. Kiedy doszło do wali z Woogymanem, okazało się, że tak naprawdę jest to zaklęcie.

Powrót Woogymana

1x15-PhoebeWoogy.jpg

Woogyman opętuje Phoebe.

1x15-Woogy.jpg

Woogyman odegnany ponownie.

Woogyman shadow manipulation 2x1~1.gif

Próba opętania Phoebe i Piper.

W 1999 doszło do trzęsienia ziemi, dzięki któremu stworzyła się szczelina w piwnicy, gdzie znajdowało się źródło Nexusa oraz za pośrednictwem jego mocy, więzienie Woogymana. Dzięki niemu, Woogyman wydostał się. Opętał jednego z śmiertelników, zaraz potem Phoebe, aby móc rozprzestrzeniać zło i rosnąć w siłę. Gdy już był na tyle silny, przejął dom, a Prue i Piper zostały z niego wyrzucone. Kiedy udało się siostrom wejść do domu żeby zajrzeć do Księgi Cieni z czym mają do czynienia i uratować Phoebe, zostały w nim uwięzione. Woogyman zaciągnął je do piwnicy, posługując się opętaną Phoebe, gdzie był najsilniejszy.

Jednak, gdy siostry poprosiły ją o pomoc w walce, Phoebe otrzymała wizję, która przypomniała jej moment, kiedy Penny odgania Woogymana, ta wizja przełamuje opętanie przez Woogymana i uwalnia ją od zła. Dzięki temu, przypomniała sobie wierszyk i rzuciła zaklęcie, aby pozbyć się Woogymana ponownie. Później wpisała zaklęcie w Księdze Cieni.

Zesłanie Woogymana

W rok później, demon Abraxas ukradł Księgę Cieni i czytając ją od tyłu zaczął odwracać wypowiedziane przez Czarodziejki zaklęcia. Tym samym, z powrotem przywracał do życia unicestwione przez nie demony. W końcu doszedł do zaklęcia, którym Czarodziejki odegnały Woogymana, który zaczął dusić Piper i Phoebe. Jednak Phoebe wypowiada zaklęcia zachowane w pamięci i ponownie odgania go wgłąb Nexusa.

Przejęcie posiadłości przez Cole'a

Po odrzuceniu zła przez Phoebe i korupcji demonicznych mocy, Cole Turner uknuł plan przejęcia posiadłości w celu użycia mocy Nexusa, aby po raz kolejny przeciągnąć Phoebe na stronę zła, próbując odzyskać jej miłość.

Kiedy posiadłość została całkowicie przejęta przrzez demony, Phoebe zakradła się udając zmiennokształtną Kaię. Po konfrontacji z Colem w piwnicy, gdy próbował przywołać Cień, Phoebe wypowiedziała zaklęcie. Moc Cienia unicestwiła wszystkie demony, będące w domu, ale Cole po chwili wrócił.

Zankou

Wiele lat później, demon Zankou przejął rezydencję, aby uzyskać dostęp do mocy Nexusa. Jednak zarówno Czarodziejki, jak i Zankou nie mogli uzyskać dostępu do jego mocy. Cień, jednak nie mógł się zdecydować między dobrem a złem i wszedł jedyną neutralną istotę, śmiertelnego Leo. Korzystając z mocy Cienia, Leo pokonał wszystkie demony i ścigał się Zankou. Siostry następnie rzuciły to zaklęcie, aby pozbyć się go pozbyć i z powrotem w cień nexus.

Po jakimś czasie Zankou ponownie podjął próbę uzyskania mocy Cienia i tym razem mu się udało. Do jego powstrzymania, siostry znowu wykorzystały zaklęcie, niszcząc Nexusa na dobre wraz z Zankou, który wchłonął jego moc.

Treść zaklęcia

I am light
I am one too strong to fight
Return to dark where shadows dwell
You can not have this Halliwell!
So go away and leave my sight
and take with you
this endless night

Tłumaczenie

Światło to ja
Nie pokonasz mnie
Wracaj do mroku gdzie kładzie się cień
Nie dostaniesz tej Halliwell!
Więc z oczu mi zejdź
i zabierz ze sobą
nieskończoną noc

Ciekawostki

  • To było pierwsze zaklęcie wpisane przez Czarodziejki do Księgi Cieni.
  • W odcinku pt: Znaczenie bycia Phoebe i późniejszych epizodach, Woogyman był określany jako Cień i został przedstawiany jako podłączony do Nexusa. Określenia się wiążą pomimo dwóch odrębnych istot.
  • W odcinku pt: Szklana pułapka została użyta krótsza wersja na Leo, kiedy został opętany przez Nexusa. Zdanie „Wracaj do mroku gdzie kładzie się cień, nie dostaniesz tej Halliwell” zostało pominięte, ze względu na to, że Leo nie jest Halliwell.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki