FANDOM

Waffediyok  (z romańskiego "Złe Oko") to antyczny cygański talizman pobłogosławiony darem zwiększania mocy swojego posiadacza.[1] Wygląda jak krzyż z okiem w środku. Waffediyok to rodzinny symbol rodziny Nicole, której członkinie są strażniczkami talizmanu.

Historia

Cyganki Nicolae

5x06-LydiaNicolae-Power

Lydia używająca swojej mocy Złego Oka.

Jedną z cyganek z rodziny Nicolae była Lydia Nicolae. Posiadała naszyjnik i używała go w celu kontrolowania swojej mocy optycznych kuli energii; mocy pozwalającej na strzelanie z oczu zielonymi kulami w wroga.

Lydia najprawdopodobniej odziedziczyła naszyjnik po matce, która jej go przekazała. Mógł być to również naszyjnik, którego używała siostra Lydii zanim została zabita przez Orina, łowcę cyganek. Kiedy Lydia została zabita przez Cree, syna Orina, naszyjnik przekazano siostrzenicy Lydii, Ava'ie.

Ava narysowała symbol Złego Oka na drzwiach swojej kliniki medycznej, w której leczyła ludzi metodami cygańskimi bez pomocy medycyny. [2]

Dodatkowe Informacje

  • Javna wykorzystywał moc Złego Oka w celu zapewnienia sobie wiecznej młodości, jakiekolwiek, oko, którego używał nie mogło być Waffediyokiem, gdyż prawdopodobnie nie znał i nie potrafił używać cygańskiej magii.
  • Naszyjnik został sprzedany po zakończeniu emisji serialu.

Przypisy

  1. Widzimy dzięki Phoebe Halliwell i jej wizji astralnej.
  2. Widzimy to w sezonie 5 pod koniec odcinka The Eyes Have It

Więcej z Fandomu

Losowa wiki