FANDOM

PhoebeLevitation.gif
Lewitacja - zdolność do magicznego przemieszczania się w powietrzu bez używania narzędzi i bez pomocy innych istot. Jest to druga i zarazem piersza aktywna moc Phoebe Halliwell. Niestety w 19 odcinku 6 serii moc ta zostaje zabrana Phoebe jako kara za nadużywanie mocy, wiemy jednak (z serii książek Charmed), że 5 miesięcy po wydarzeniach z finałowego odcinka "Forever Charmed" Phoebe odzyskała już empatię, także prawdopodobnym jest, że wcześniej odzyskała również tą moc.

Na początku, gdy Phoebe otrzymała tą moc przypadkowo lewitowała i czasem miała problemy z wylądowaniem na ziemi. Na szczęście szybko nauczyła się kontrolować swój dar.

Użytkownik tej mocy może zacząć lewitować dzięki sile woli. Lewitacja to bardzo wszechstronny dar. Można używać go do:

  1. Ataku
  2. Obrony
  3. Podróżowania

Przegląd

Na początku Phoebe otrzymuje zdolność lewitacji w zakresie unoszenia jak Duchy Światłości (dlatego Prue użyła telekinezy, aby popchnąć ją, by zerwała klatkę z elfami ). Jednak już niebawem jest w stanie lewitować i przesuwać się w powietrzu na boki.

Atak

Dzięki temu może bez problemu kopnąć i wpaść na przeciwnika. Walczy aktywnie z siostrami przeciwko demonom, łącząc lewitacje ze sztukami walki. Lewitacja zwiększa też jej siłę fizyczną.

Obrona

Phoebe unika kuli energii, dzięki mocy lewitacji.

Ta moc pozwala jej też wykonywać salta w powietrzu i unikać wielu ataków.

Zwinność

Lewitacja zwiększa też zwinność użytkownika. Możemy więc powiedzieć, że daje mu nową moc ( nadludzką zwinność ), która jest przydatna zarówno w obronie jak i w ataku.

Podnoszenie

Można używać lewitacji do podnoszenia się z upadku lub do bezpiecznego lądowania np. kiedy Phoebe zaatakowała źródło i leciała poziomo w powietrzu wróciła bezpiecznie lądując, a nie upadając na podłogę.

Lewitacja projekcyjna

Lewitacja projekcyjna to moc pozwalająca na unoszenie przedmiotów za pomocą lewitacji, a nie telekinezy. Tą moc można opracować z mocy lewitacji. Phoebe lewitowała prezentera telewizji, trzymając go. Potem widzimy jak jej moc powoli się rozwija i Phoebe lewituje poduszkę, na której siedzi. Nie musi jej podtrzymywać, ale jednak jej dotyka. Dopiero wizja przyszłości pokazuje, że Phoebe będzie mogła lewitować osoby bez dotykania ich. Tym samym możemy stwierdzić, że będzie umiała również przenosić siłą umysłu przedmioty i inne rzeczy.

W sezonie 6 Phoebe używa lewitacji do wysokich skoków i może lewitować podczas medytacji.

Prawdopodobnie tak jak w odcinkach "Size Maters" i "Enter The Demon" Phoebe opanowała tę moc do stopnia latania.

Leaping.gif

Skoki.

AdvancedLevitationTest (1).gif

Szybownictwo.

Podróże

Skoki - Posiadacz tej mocy może używać wysokich skoków, aby się przemieszczać. Nie jest to lewitacja, gdyż użytkownik tej mocy musi stale odbijać się od ziemi i nie utrzymuje się stale w powietrzu. Tej mocy używa Banshee. Szybownictwo - Użytkownik może podróżować w górę i do przodu bez dotykania ziemi. Sigmund może wykorzystać moc lewitacji, aby podróżować po całej szkole magii. Phoebe może podróżować w powietrzu, ale na mniejsze dystanse, pewnie dlatego, że nie rozwijała w tą stronę swojej mocy (rozwijała w stronę walki).

Użytkwnicy

Ciekawostki

  • Lewitacja Duchów światłości to poprawnie unoszenie, jednak w wersji z polskim lektorem nazwy obu mocy przetłumaczone zostały tak samo.
  • Phoebe miała odzyskać lewitację w 8 sezonie serialu , niestety budżet był tak mały iż musieli pozostawić Czarodziejkę z zaledwie jedną mocą.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki