FANDOM

Grimuar jest to księga, która jest odwrotnością Księgi Cieni, ponieważ jej właścicielami są złe istoty. Grimuar w odróżnieniu od Księgi Cieni broni się przed dobrem oraz dostarcza zaklęć, eliksirów i wiedzy przeciwko dobru.W ostatnim odcinku 4 sezonu (po unicestwieniu Seer) Leo ukrywa Grimuar by żaden demon nie wykorzystał księgi przeciwko czarodziejkom.

Właściciele

Tuatha

Po raz pierwszy Grimuar możemy zobaczyć w odcinku That Old Black Magic. Kiedy Tuatha próbuje odebrać Czarodziejkom moce.

Strony z Grimuaru Thuaty

Cytaty

...Thuata czyta... Jak pozbawić Czarownicę mocy? Trzy ludzie serca. Jest to zły rytuał, ponieważ trzeba pozbawić ludzi serc, natomiast pojawił się także w Księdze Cieni.

Dantalian

Po raz drugi kiedy Dantalian przygotowuje eliksir na czarne zaślubiny, aby Zile poślubił Prue, wtedy Czarodziejki przechodzą na złą stronę i dlatego, że Księga Cieni jest związana z siostrami i rodziną Halliwell, także staje się złą, czyli zamienia się w Grimuar, wraz ze zmianą, zmieniają się zaklęcia z Księgi na odwrotne, Księgę Cieni wtedy mogą tylko wziąć w swoje ręce złe stworzenia, ale losy Księgi zmieniają się kiedy siostry stają się znów dobre, a Księga wraz z nimi.

Źródło Wszelkiego Zła

Po raz trzeci Grimuar możemy zobaczyć kiedy Cole oficjalnie zostaje Źródłem. Niestety Phoebe także, przez intrygę Wyroczni, ponieważ zgadza się na czarne zaślubiny, ale tym razem tylko Pheobe staje się zła dlatego, że dziecko Źródła wzmacniało w niej zło. W tym przypadku nie wszystkie siostry stają się złe jak w przypadku zaślubin Prue.

Zklęcia

Votum Sanguinis

His verbis invocamus

potentias tremendas

fontis ipsius

In hac hora descendat malum

Et coronam imponat

super virum electum.

Galeria

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki