FANDOM

Eric William Dane (ur. 9 listopada 1972 r. w San Francisco w stanie Kalifornia) – amerykański aktor filmowy i telewizyjny. W Czarodziejkach zagrał Jasona chłopaka Phoebe i szefa gazety Bay Mirror.

Biografia

Ma dwóch młodszych braci. Jego ojciec jest architektem i projektantem wnętrz w San Francisco. Jego matka natomiast była gospodynią domową. Eric Dane był dobrym sportowcem w szkole średniej. Tam rozpoczął pracę na scenie wkrótce zorientował się, że to było wszystko, co chciał zrobić. Przeniósł się do Los Angeles i zadebiutował w telewizji w 1993 roku w "The Wonder Years" (1988). W dniu 29 października 2004 roku w Las Vegas, Eric Dane poślubił aktorkę Rebekę Gayheart. Mają córkę, Billie Beatrice Dane która urodziła się w maju 2010 roku.

Kariera

  • Charmed  (2003-2004)
  • Helter Skelter (2004)
  • X-Men: The Last Stand (2006)
  • Open Water 2: Adrift (2006)
  • Wedding Wars (2006)
  • Grey's Anatomy (2006-2012)
  • Marley & Me (2008)
  • Valentine's Day (2010)
  • Burlesque (2010)

Ciekawostki

  • Eric jest żonaty z aktorką Rebeccą Gayheart, Ironicznie Rebecca zagrała w Jawbreaker filmu z Rose McGowan.
  • Podczas kręcenia sceny w której Jason zrywał z Phoebe, Alyssa Milano wspomniała że łzy i płacz były prawdziwe. Wspomniała również, że pamięta, dokładny punkt, w którym ta scena była kręcona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki