FANDOM

Duch jest esencją duszy zmarłej istoty. Kiedy dana osoba ginie, są one zabierane przez Anioła Śmierci do życia po życiu. Jednakże nie wszystkie stają się Duchami, niektóre, wybrane, przechodzą reinkarnacje i zaczynają nowe życie.

Niektóre Duchy zostają na ziemi, ponieważ nie mogą pójść dalej. Zazwyczaj dana osoba zostawiła jakieś niedokończone sprawy w swoim życiu, lub gdy nie mogą zaakceptować własnej śmierci albo umarli tak szybko, że sami nie wierzą w to, że nie żyją. Duchy zostają na ziemi również dlatego, że czekają aż dokona się sprawiedliwość lub zrewanżują się komuś. Złe duchy trafiają do Krainy Wygnania.

Pojawienie się Duchów w serialu

Obecność duchów w serialu miała miejsce w każdym sezonie.  Mogą one być przezroczyste i zamglone jak w przypadku Elisa Lundy lub Charlene. Niektóre duchy jak Rick i Nathan Lang są przezroczyste, ale kryształowo czyste, nie zamglone. Mark Chao pierwszy duch występujący w serialu, był niewidzialny dla wszystkich poza magicznymi stworzeniami. W odcinku "I Dream of Phoebe" kiedy Phoebe i Paige stały się duchami, Chris powiedział że mogą nawiedzić kogo tylko chcą.

Moce

Aktywne Moce

  • Teleportacja: Umiejętność teleportacji w świetle. Kiedy duchy są przyzywane mogą również teleportować się w białych cząsteczkach światła.
  • Niematerialność: Moc przenikania przez solidne obiekty. Duchy naturalnie nie są zbudowane z żadnej materii, jednak kiedy się zdenerwują mogą nabrać materii i dotykać przedmiotów.
  • Niewidzialność: Moc bycia niezauważalnym. Duchy są niewidzialne dla śmiertelników, jednak magiczne stworzenia mogą je ujrzeć.
  • Unoszenie: Umiejętność unoszenia się w powietrzu kilka metrów nad ziemią. Niektóre duchy w serialu lewitują, a niektóre dotykają ziemi i mogą chodzić.
  • Nawiedzanie: Moc wchodzenia w ciała innych istot i przejmowanie kontroli nad nimi.
  • Elektrokineza: Umiejętność panowania nad elektrycznością i błyskawicami, taką moc miał np.  Elias Lundy, był on jedynym duchem posiadającym tę moc.
  • Kule Plazmy: Umiejętność rzucania kulami ektoplazmy, zdolnymi unicestwić inne istoty. Olivia Callaway była jedynym duchem, który posiadał tę moc.
  • Urealnienie: Moc do zmiany formy ciała. Niektóre potężne duchy mogły zmienić swoją duchową formę w cielesną, stałą jednak tylko tymczasowo. Przyzwane duchy mogą również stać się urealnione gdy wyjdą poza krąg, w którym zostaną przyzwane.
  • Duchowa Wiadomość: Zdolność do pisania wiadomości po śmierci, np. w Księdze Cieni, tak jak to zrobiła Patty lub na Tablicy Spirytystycznej.

Inne moce

  • Wyczuwanie: Moc wyczuwania obecnej lokalizacji danego stworzenia/osoby.
  • Przyzywanie: Zdolność do przyzwania innych duchów.
  • Wikańska magia: Duchy wiedźm mogły po swojej śmierci używać swoich indywidualnych mocy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki