FANDOM

Przechwytywanie
Szablon:C potężny demon wzbudzający zamieszki, przemoc i sieje zamęt. Do osiągnięcia swoich celów stosuje filmy, najczęściej horrory, do których potrafi wnikać i za pomocą magii wzbudza w widzach złość i agresję. Wybór horrorów nie jest przypadkowy - ludzie oglądający ten gatunek filmów są podatni i otwarci na przemoc.

Historia

Z demonem tym spotykamy się w odcinku Chick Flick, kiedy to atakuje Phoebe w domu. Phoebe była wcześniej w kinie, na filmie "Zabij to zanim umrze", do którego demon ten najprawdopodobniej wniknął i za pomocą czarów wzbudził przemoc w widzach. Jego moc nie zadziałała na Phoebe, przez co zorientował się, że może być dobrą wiedźmą. Śledząc ją dotarł do rezydencji i zaatakował, gdy najmłodsza siostra otworzyła mu drzwi. Zaskoczony jednak obecnością Prue uciekł. Phoebe i Prue wyruszyły za nim w pogoń i trafiły do kina. Użyły zaklęcia, które nie zadziałało, jednak one o tym nie wiedziały. Demon mógł więc w tajemnicy nadal rozsiewać zamęt. Pomógł Paulowi Bunyanowi wyjść ze świata filmu, pod warunkiem, że zabije Czarodziejki. Tak samo postąpił z Krwawą Mary, którą nasłał na Piper i Leo. Postacie te mogły zginąć tylko tak, jak w filmowym scenariuszu. Z tego powodu magia Czarodziejek nie działała na nie. Paul Bunyan został porażony prądem, a Krwawą Mary Phoebe wyrzuciła przez okno.

Ostateczne pokonanie demona iluzji nastąpiło poprzez wystawienie na światło taśmy filmowej, na której występował.

Wygląd zewnętrzny

Demon iluzji ma długie włosy spięte w koński ogon, kozią bródkę i charakterystyczną bliznę pod okiem.

Moce i zdolności

Aktywne moce:

  • Super Siła: udaje mu się przerzucić Phoebe przez pół hallu
    2
  • Teleportacja: potrafi podróżować między światem iluzji a rzeczywistością, a nawet przenosić innych poprzez dotyk
  • Hipnoza: demon iluzji za pomocą specjalnego czaru hipnotyzuje innych. Polega na uwolnieniu z dłoni specjalnego, wirującego pyłu, który w postaci strumieni wnika do serc i umysłów ofiary. Moc nie działa na dobre czarownice i Duchy Światłości.
  • Projekcja gniewu: zdolność do wzbudzania w innych agresji
  • Tworzenie iluzji: sprawia, że ofiara widzi coś co w rzeczywistości nie istnieje

Inne moce

Unicestwienie

Zaklęcie odegnania (nie zadziałało)

Evil that has travelled near

I call on you to disappear

Elemental heed my call

Remove this creature from these walls

Tłumaczenie:

Demonie zła

Niechaj zniknie siła twa

Zaklęcie niesie przesłanie

Zostań tylko na ekranie

Ciekawostki

  • Posiada specyficzne poczucie humoru rodem z czarnych komedii.
  • Dzięki Billy'emu (główny bohater filmu "Zabij to zanim umrze") dowiaduje się, że dzięki swojej mocy może przenosić postaci ze świata iluzji do rzeczywistości (musi nastąpić kontakt fizyczny - Billy popycha go, Paul Bunyan trzymany jest przez niego za ramię a Krwawą Mary wyprowadza trzymając za rękę).
  • Będąc w świecie iluzji nie imają się go moce osób pozostających w świecie rzeczywistym (dlatego Piper nie może go zamrozić, a telekineza Prue nie działa).
  • Zaklęcie odegnania zostało zaimprowizowane przez Phoebe poprzez połączenie zaklęcie na Bunyip z zaklęciem odegnania demona z rogiem na czole.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki